ترکیه به رومانی گاز صادر خواهد کرد

 شرکت خطوط لوله و حمل و نقل نفتی ترکیه (BOTAŞ) اعلام کرد، صادرات گاز طبیعی از طریق خطوط لوله به کشور رومانی را از اول ماه اکتبر آغاز خواهد کرد. 

به گزارش وب‌سایت خبری NTV در تاریخ ۲۷ سپتامبر، شرکت خطوط لوله و حمل و نقل نفتی ترکیه (BOTAŞ) در بیانیه‌ای از امضای توافقنامه‌ای با شرکت (OMV Petrom) از بزرگترین شرکت‌های انرژی در منطقه خبر داد و اعلام کرد: «بر اساس این قرارداد ترکیه به طور روزانه حدود چهار میلیون متر مکعب گاز طبیعی، از طریق خط لوله به رومانی صادر خواهد کرد».

در بیانیه‌ بوتاش آمده است که این شرکت، مشارکت خود در امنیت و تنوع تامین انرژی در بازار کشورهای همسایه و اروپا را افزایش داده است. صادرات گاز از ترکیه به رومانی، از اول اکتبر آغاز می‌شود که حداکثر چهار میلیون متر مکعب در روز معادل ۱.۵ میلیارد متر مکعب در سال است. این توافق تا سه ماهه نخست سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت.

شرکت بوتاش با بیان اینکه قصد دارد در ۳ سال آینده در بین ۱۰ صادرکننده برتر ترکیه قرار گیرد افزود: «با شرکت OMV Petrom همچنین در حوزه انتقال، ذخیره، تولید و فناوری‌های انرژی سبز نیز به توافقاتی رسیدند». شرکت بوتاش پیش از این با کشورهای یونان، بلغارستان و مجارستان نیز توافقاتی این چنینی امضا کرده بود.